خواستگار سیگاری | مشکلات ازدواج با فرد سیگاری چیست؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ازدواج با فرد سیگاری تصمیم درستی است؟ به خواستگار سیگاری جواب مثبت بدهم؟ بسیاری از افراد وقتی متوجه این موضوع می‌شوند که همسر آینده شان سیگار می‌کشد از ازدواج با او منصرف می‌شوند، در مقابل برخی دیگر اصلا به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و به عنوان یک ملاک برای ازدواج به آن نگاه نمی‌کنند. اما آیا واقعا سیگار کشیدن همسر می‌تواند مسئله مهم و تهدید کننده‌ای برای زندگی زناشویی باشد؟ در جواب به این پرسش پیش از هر چیز باید با آثار سیگار در زندگی فرد آشنا شوید. از جمله مهم ترین آثار و پیامدهای سیگار می‌توان به افزایش ریسک بیماری‌های تنفسی در اطرافیان، بروز تغییراتی در ظاهر فرد به مرور زمان و افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان اشاره کرد. برای کسب اطلاع از نحوه دریافت مشاوره قبل ازدواج کلیک کنید.

منبع: خواستگار سیگاری | مشکلات ازدواج با فرد سیگاری چیست؟

ازدواج با فرد سیگاری و چالش‌های مرتبط با آن

بسیاری از افراد در مشاوره قبل از ازدواج این موضوع را مطرح می‌کنند که در مورد سیگار کشیدن همسر آینده شان نگران هستند و همین موضوع باعث می‌شود که در تصمیم گیری مردد باشند. برای اینکه بدانید ازدواج با فرد سیگاری برای شما مشکل ساز می‌شود یا خیر لازم است که در ابتدا چالش‌هایی که این مسئله ممکن است در زندگی شما ایجاد کند را بشناسید. ما در ادامه به مهم ترین چالش‌ها در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

1- تاثیر دود سیگار بر اطرافیان

سیگار کشیدن فرد فقط به خود او آسیب نمی‌رساند بلکه افراد نزدیکی که در معرض  دود قرار می‌گیرند نیز تا حد زیادی در برابر بیماری‌های مختلف نظیر مشکلات ریوی و سرطان آسیب پذیر می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهند کودکانی که در سنین پایین در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند بیش از سایرین دچار مشکلات تنفسی می‌شوند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که قبل از ازدواج در مورد اینکه همسرتان در محیط های بسته نظیر خانه سیگار نکشد صحبت کنید و بررسی کنید او چقدر می‌تواند میزان مصرف سیگار خود را کنترل نماید.

بیشتر بخوانید : ویژگی های رفتاری در ازدواج

2- الگوسازی رفتاری برای فرزندان از چالش‌های ازدواج با فرد سیگاری

پدر و مادر، بزرگ ترین الگوهای رفتاری برای فرزندان هستند. وقتی بچه‌ها مشاهده می‌کنند که والدینشان در زمان ناراحتی یا عصبانیت به سیگار کشیدن پناه می‌برند به درستی مهارت مدیریت هیجان را یاد نمی‌گیرند. در واقع پدر یا مادر با رفتار سیگار کشیدن به طور غیر مستقیم به فرزندانشان این پیغام را منتقل می‌کنند که برای حل احساسات ناخوشایند باید به راهکارهای موقتی و ناسالم روی آورد. به همین خاطر بچه‌هایی که والدین سیگاری دارند بیش از دیگران امکان دارد که به سمت این رفتار گرایش پیدا کنند.

3- ایجاد تغییراتی در ظاهر

باید این موضوع را در نظر بگیرید که مصرف سیگار به مرور زمان در ظاهر و چهره فرد تغییراتی را ایجاد می‌کند. برای مثال زردی دندان‌ها، کاهش وزن مفرط، ریزش مو و پیری پوست از جمله عوارض رایج سیگار کشیدن هستند که در بلند مدت خود را نشان می‌دهند. اگر ظاهر و آراستگی همسر آینده برایتان اهمیت بسیاری دارد لازم است در تصمیم گیری برای ازدواج با فرد سیگاری دقت بیشتری به خرج دهید. 

4- سیگار کشیدن علامتی از مهارت های رفتاری فرد

سیگار کشیدن می‌تواند یک نشانه مهم در مورد مهارت‌های رفتاری فرد باشد. برای مثال افرادی که به سیگار کشیدن روی می‌آورند اغلب در تنظیم هیجانات منفی خود مشکل دارند و از مهارت حل مسئله پایین تری نیز برخوردارند. در واقع آن‌ها اغلب برای فرار از احساسات ناخوشایند خود به راه حل‌های زودگذر و آسیب رسان پناه می‌برند. برخورداری از این روحیه به طور کل در زندگی مشترک می‌تواند تا حد زیادی دردسرساز شده و مشکلات متعددی را به بار بیاورد. برای اینکه این مسئله را بیشتر بررسی کنید بهتر است از جلسات مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.

5- افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف

همیشه باید این مسئله را در نظر داشته باشید که افراد سیگاری بیش از دیگران در معرض بیماری‌های مختلف هستند. برای مثال بروز بیماری‌های قلبی، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های ریوی و تنفسی در میان آن‌ها رواج بسیاری دارد. در نتیجه لازم است که به طور واقع بینانه در مورد زندگی آینده خود بیاندیشید و تمام مشکلات احتمالی را ارزیابی نمایید. 

در نهایت باید برای ازدواج خود سایر معیارهای را نیز در نظر بگیرید، برای آشنایی با اصلی ترین ملاک های انتخاب همسر کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

آیا می‌توان بعد از ازدواج فرد سیگاری را ترک داد؟

هرگز نباید با انگیزه تغییر فرد مقابل وارد زندگی مشترک شوید. در نتیجه اگر موافق سیگار کشیدن همسرتان نیستید لازم است قبل از ازدواج به صراحت در مورد آن حرف بزنید. اگر فرد مقابل قبل از ازدواج مایل به ترک نباشد احتمال اینکه بعد از آن اقدامی در این جهت انجام دهد بسیار کم خواهد بود.

آیا باید به خواستگار سیگاری جواب منفی داد؟

این مسئله تا حد زیادی به ملاک‌های شخصی شما بستگی دارد. لازم است که چالش‌هایی که ازدواج با فرد سیگاری برای شما ایجاد می‌کند را به طور دقیق بررسی کرده و مزایا و معایب تصمیم خود را در کنار هم بسنجید. کمک گرفتن از جلسات مشاوره قبل از ازدواج تا حد زیادی در تصمیم گیری درست به شما کمک خواهد کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خواستگار سیگاری | مشکلات ازدواج با فرد سیگاری چیست؟





:: برچسب‌ها: خواستگار سیگاری | مشکلات ازدواج با فرد سیگاری چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: